[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آمار مقالات
تعداد دوره های نشریه: 14
تعداد شماره ها: 52
تعداد مشاهده ی مقالات: 1269401
تعداد دریافت (دانلود) مقالات: 509246

تعداد کل نویسندگان: 2030
نویسندگان غیر تکراری: 1550
نویسندگان تکراری: 480
درصد نویسندگان تکراری: 24

مقالات دریافت شده: 849
مقالات پذیرفته شده: 539
مقالات رد شده: 299
مقالات منتشر شده: 479

نرخ پذیرش: 63.49
نرخ رد: 35.22

میانگین دریافت تا پذیرش: 138 روز
میانگین دریافت تا اولین داوری: 6.2 روز
میانگین پذیرش تا انتشار: 353.7 روز

آمار تفکیکی سه سال اخیر:
مقالات دریافت شده: 100
مقالات پذیرفته شده: 74
مقالات رد شده: 15
مقالات منتشر شده: 43

نرخ پذیرش: 74
نرخ رد: 15

میانگین دریافت تا پذیرش: 70 روز
میانگین دریافت تا اولین داوری: 4.8 روز
میانگین پذیرش تا انتشار: 269.5 روز
____
..
:: دوره 14، شماره 3 - ( 7-1399 ) ::
جلد 14 شماره 3 صفحات 69-55 برگشت به فهرست نسخه ها
ارزیابی عوامل آمیخته بازاریابی بازار بزرگ ماهی تهران از دیدگاه فروشندگان
افشین عادلی* ، خدیجه علیدوستی2 ، معظمه کردجزی2 ، محسن واحدی3 ، حسین اعرابی4
دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان ، afshinadeli@yahoo.com
2- دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
3- دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی
4- سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران
چکیده:   (1757 مشاهده)
ارزیابی عوامل آمیخته بازاریابی بزرگ­ترین بازار ماهی ایران از دید فروشندگان با جمع­آوری داده­ها از طریق پرسشنامه در سال 1398 انجام شد. برای تجزیه و تحلیل داده­ها از آمار توصیفی و آزمون فریدمن استفاده شد. نتایج نشان داد، از دید فروشندگان، مشتریان، خرید مداوم از یک غرفه یا مکان مشخص را خیلی زیاد ترجیح می­دهند و بالاترین اولویت خرید ماهی آنان قزل­آلا بوده و ماهیان جنوب، میگو، ماهیان پرورشی گرم­آبی و ماهیان دریای شمال در اولویت­های بعدی خرید هستند. در بررسی شاخص­های موثر بر آمیخته بازاریابی از دیدگاه فروشندگان این بازار، به ترتیب بهداشت محصول، ارزش درک شده محصول، نحوه تمیز و خرد­کردن ماهی و سپس معرفی بازار در بیلبورد، رسانه و نشریات بالاترین رتبه­ها را در 4 آمیخته محصول، قیمت، مکان و تبلیغ بر عهده دارند. بنابراین فروشندگان، این شاخص­ها و آمیخته مکان را از عوامل اصلی فروش و رونق بازار بعثت می­دانند که می­تواند قابل توجه شهرداری و نهادهای تصمیم ساز باشد.
واژه‌های کلیدی: آمیخته بازاریابی، فروش، تهران، بازار بعثت، بازار ماهی.
متن کامل [PDF 833 kb]   (597 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1398/11/2 | پذیرش: 1399/2/11 | انتشار: 1399/7/1
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Adeli A, Alidoosti K, Kordjazi M, Vahedi M, Erabi H. Evaluating the Mixed Marketing Factors of Tehran Big Fish Market from the Sellers' Viewpoint. JAD 2020; 14 (3) :55-69
URL: http://aqudev.liau.ac.ir/article-1-687-fa.html

عادلی افشین، علیدوستی خدیجه، کردجزی معظمه، واحدی محسن، اعرابی حسین. ارزیابی عوامل آمیخته بازاریابی بازار بزرگ ماهی تهران از دیدگاه فروشندگان. نشریه توسعه آبزی پروری. 1399; 14 (3) :55-69

URL: http://aqudev.liau.ac.ir/article-1-687-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 14، شماره 3 - ( 7-1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه توسعه آبزی پروری Journal of Aquaculture Development
Persian site map - English site map - Created in 0.08 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4710