دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان ، afshinadeli@yahoo.com 2- دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان 3- دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی 4- سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران
چکیده: (1757 مشاهده)
ارزیابی عوامل آمیخته بازاریابی بزرگترین بازار ماهی ایران از دید فروشندگان با جمعآوری دادهها از طریق پرسشنامه در سال 1398 انجام شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها از آمار توصیفی و آزمون فریدمن استفاده شد. نتایج نشان داد، از دید فروشندگان، مشتریان، خرید مداوم از یک غرفه یا مکان مشخص را خیلی زیاد ترجیح میدهند و بالاترین اولویت خرید ماهی آنان قزلآلا بوده و ماهیان جنوب، میگو، ماهیان پرورشی گرمآبی و ماهیان دریای شمال در اولویتهای بعدی خرید هستند. در بررسی شاخصهای موثر بر آمیخته بازاریابی از دیدگاه فروشندگان این بازار، به ترتیب بهداشت محصول، ارزش درک شده محصول، نحوه تمیز و خردکردن ماهی و سپس معرفی بازار در بیلبورد، رسانه و نشریات بالاترین رتبهها را در 4 آمیخته محصول، قیمت، مکان و تبلیغ بر عهده دارند. بنابراین فروشندگان، این شاخصها و آمیخته مکان را از عوامل اصلی فروش و رونق بازار بعثت میدانند که میتواند قابل توجه شهرداری و نهادهای تصمیم ساز باشد.
Adeli A, Alidoosti K, Kordjazi M, Vahedi M, Erabi H. Evaluating the Mixed Marketing Factors of Tehran Big Fish Market from the Sellers' Viewpoint. JAD 2020; 14 (3) :55-69 URL: http://aqudev.liau.ac.ir/article-1-687-fa.html
عادلی افشین، علیدوستی خدیجه، کردجزی معظمه، واحدی محسن، اعرابی حسین. ارزیابی عوامل آمیخته بازاریابی بازار بزرگ ماهی تهران از دیدگاه فروشندگان. نشریه توسعه آبزی پروری. 1399; 14 (3) :55-69