[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 14، شماره 3 - ( 7-1399 ) ::
جلد 14 شماره 3 صفحات 55-69 برگشت به فهرست نسخه ها
ارزیابی عوامل آمیخته بازاریابی بازار بزرگ ماهی تهران از دیدگاه فروشندگان
افشین عادلی*، خدیجه علیدوستی، معظمه کردجزی، محسن واحدی، حسین اعرابی
دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
چکیده:   (154 مشاهده)
ارزیابی عوامل آمیخته بازاریابی بزرگ­ترین بازار ماهی ایران از دید فروشندگان با جمع­آوری داده­ها از طریق پرسشنامه در سال 1398 انجام شد. برای تجزیه و تحلیل داده­ها از آمار توصیفی و آزمون فریدمن استفاده شد. نتایج نشان داد، از دید فروشندگان، مشتریان، خرید مداوم از یک غرفه یا مکان مشخص را خیلی زیاد ترجیح می­دهند و بالاترین اولویت خرید ماهی آنان قزل­آلا بوده و ماهیان جنوب، میگو، ماهیان پرورشی گرم­آبی و ماهیان دریای شمال در اولویت­های بعدی خرید هستند. در بررسی شاخص­های موثر بر آمیخته بازاریابی از دیدگاه فروشندگان این بازار، به ترتیب بهداشت محصول، ارزش درک شده محصول، نحوه تمیز و خرد­کردن ماهی و سپس معرفی بازار در بیلبورد، رسانه و نشریات بالاترین رتبه­ها را در 4 آمیخته محصول، قیمت، مکان و تبلیغ بر عهده دارند. بنابراین فروشندگان، این شاخص­ها و آمیخته مکان را از عوامل اصلی فروش و رونق بازار بعثت می­دانند که می­تواند قابل توجه شهرداری و نهادهای تصمیم ساز باشد.
واژه‌های کلیدی: آمیخته بازاریابی، فروش، تهران، بازار بعثت، بازار ماهی.
متن کامل [PDF 833 kb]   (25 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1398/11/2 | پذیرش: 1399/2/11 | انتشار: 1399/7/1
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Adeli A, Alidoosti K, Kordjazi M, Vahedi M, Erabi H. Evaluating the Mixed Marketing Factors of Tehran Big Fish Market from the Sellers' Viewpoint. 3. 2020; 14 (3) :55-69
URL: http://aqudev.liau.ac.ir/article-1-687-fa.html

عادلی افشین، علیدوستی خدیجه، کردجزی معظمه، واحدی محسن، اعرابی حسین. ارزیابی عوامل آمیخته بازاریابی بازار بزرگ ماهی تهران از دیدگاه فروشندگان. نشریه توسعه آبزی پروری. 1399; 14 (3) :55-69

URL: http://aqudev.liau.ac.ir/article-1-687-fa.html



دوره 14، شماره 3 - ( 7-1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه توسعه آبزی پروری Journal of Aquaculture Development
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 30 queries by YEKTAWEB 4256