[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آمار مقالات
تعداد دوره های نشریه: 14
تعداد شماره ها: 51
تعداد مشاهده ی مقالات: 1214595
تعداد دریافت (دانلود) مقالات: 494984

تعداد کل نویسندگان: 1985
نویسندگان غیر تکراری: 1508
نویسندگان تکراری: 477
درصد نویسندگان تکراری: 24

مقالات دریافت شده: 841
مقالات پذیرفته شده: 533
مقالات رد شده: 299
مقالات منتشر شده: 471

نرخ پذیرش: 63.38
نرخ رد: 35.55

میانگین دریافت تا پذیرش: 140 روز
میانگین دریافت تا اولین داوری: 6.2 روز
میانگین پذیرش تا انتشار: 355.5 روز

آمار تفکیکی سه سال اخیر:
مقالات دریافت شده: 94
مقالات پذیرفته شده: 69
مقالات رد شده: 16
مقالات منتشر شده: 36

نرخ پذیرش: 73.4
نرخ رد: 17.02

میانگین دریافت تا پذیرش: 75 روز
میانگین دریافت تا اولین داوری: 5.5 روز
میانگین پذیرش تا انتشار: 271.4 روز
____
..
:: دوره 11، شماره 3 - ( 3-1396 ) ::
جلد 11 شماره 3 صفحات 109-95 برگشت به فهرست نسخه ها
نقش آموزش‌های‌ترویجی بر پذیرش کشت توأم برنج و ماهی در استان گیلان
محمد کریم معتمد* ، عبداله عابدی پریجائی2 ، باقر امینیان3
گروه اقتصاد کشاورزی، دانشکده علوم کشاورزی، دانشگاه گیلان، رشت، ایران، دانشیار ترویج و آموزش کشاورزی، گروه اقتصاد کشاورزی، دانشکده کشاورزی، دانشگاه گیلان
2- ترویج و آموزش کشاورزی، دانشکده کشاورزی، دانشگاه گیلان
3- دانشگاه جامع علمی کاربردی گیلان
چکیده:   (2361 مشاهده)

نظام ترویج به­عنوان اولین ابزار انتقال فناوری­های نوین و انتشار اطلاعات در بخش کشاورزی نقش مهمی را در فرآیند توسعه، ایفا می‏نماید. یکی از برنامه­های اصلی ترویج، اجرای­کلاس­های­آموزشی، جهت افزایش آگاهی، دانش و مهارت و کارایی بهره­برداران است. هدف این پژوهش بررسی نقش آموزش­های ترویجی بر پذیرش کشت توأم برنج و ماهی در استان گیلان می­باشد. این تحقیق از نوع پیمایشی و جامعه آماری­آن دو گروه از شالی کاران استان گیلان هستند. گروه اول کشاورزان شالی کاری که به کشت شالی می­پردازند و گروه دوم که علاوه بر کشت شالی در مزارع خود ماهی نیز پرورش می­دهند. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران، برای­گروه اول 100 نفر و برای­گروه دوم 135نفر مشخص گردید. به منظور جمع آوری داده­ها از پرسشنامه استفاده شد. برای­سنجش اعتبار پرسشنامه از آزمون کرونباخ استفاده و مقدار 86/0 به دست آمد. نتایج تحقیق نشان می­دهد که بین ویژگی­های­فردی (سن، تعداد خانوار، سابقه کار و مالکیت زمین زراعی)، با پذیرش کشت توأم برنج و ماهی رابطه معنی­داری وجود ندارد. ولی بین میزان سطح تحصیلات، شرکت در دوره­های­آموزشی-ترویجی، تمایل به کشت توام و دانش آبزی پروری با پذیرش کشت توأم رابطه معنی‏داری وجود دارد. 
 

واژه‌های کلیدی: کشت توأم برنج و ماهی، پذیرش، دوره های آموزشی-ترویجی
متن کامل [PDF 592 kb]   (721 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1395/3/29 | پذیرش: 1395/9/15 | انتشار: 1396/9/6
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Motamed M K, Abedi Pryjayy A, Aminian B. The role of extension training courses to acceptance of integrated rice-fish culture in Guilan province. JAD 2017; 11 (3) :95-109
URL: http://aqudev.liau.ac.ir/article-1-341-fa.html

معتمد محمد کریم، عابدی پریجائی عبداله، امینیان باقر. نقش آموزش‌های‌ترویجی بر پذیرش کشت توأم برنج و ماهی در استان گیلان. نشریه توسعه آبزی پروری. 1396; 11 (3) :95-109

URL: http://aqudev.liau.ac.ir/article-1-341-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 11، شماره 3 - ( 3-1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه توسعه آبزی پروری Journal of Aquaculture Development
Persian site map - English site map - Created in 0.11 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4704