@ARTICLE{Adeli, author = {Adeli, Afshin and Alidoosti, Khadijeh and Kordjazi, Moazameh and Vahedi, Mohsen and Erabi, Hossein and }, title = {Evaluating the Mixed Marketing Factors of Tehran Big Fish Market from the Sellers' Viewpoint}, volume = {14}, number = {3}, abstract ={ارزیابی عوامل آمیخته بازاریابی بزرگ­ترین بازار ماهی ایران از دید فروشندگان با جمع­آوری داده­ها از طریق پرسشنامه در سال 1398 انجام شد. برای تجزیه و تحلیل داده­ها از آمار توصیفی و آزمون فریدمن استفاده شد. نتایج نشان داد، از دید فروشندگان، مشتریان، خرید مداوم از یک غرفه یا مکان مشخص را خیلی زیاد ترجیح می­دهند و بالاترین اولویت خرید ماهی آنان قزل­آلا بوده و ماهیان جنوب، میگو، ماهیان پرورشی گرم­آبی و ماهیان دریای شمال در اولویت­های بعدی خرید هستند. در بررسی شاخص­های موثر بر آمیخته بازاریابی از دیدگاه فروشندگان این بازار، به ترتیب بهداشت محصول، ارزش درک شده محصول، نحوه تمیز و خرد­کردن ماهی و سپس معرفی بازار در بیلبورد، رسانه و نشریات بالاترین رتبه­ها را در 4 آمیخته محصول، قیمت، مکان و تبلیغ بر عهده دارند. بنابراین فروشندگان، این شاخص­ها و آمیخته مکان را از عوامل اصلی فروش و رونق بازار بعثت می­دانند که می­تواند قابل توجه شهرداری و نهادهای تصمیم ساز باشد. }, URL = {http://aqudev.liau.ac.ir/article-1-687-fa.html}, eprint = {http://aqudev.liau.ac.ir/article-1-687-fa.pdf}, journal = {Journal of Aquaculture Development}, doi = {}, year = {2020} }