[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آمار مقالات
تعداد دوره های نشریه: 13
تعداد شماره ها: 47
تعداد مشاهده ی مقالات: 971314
تعداد دریافت (دانلود) مقالات: 426113

تعداد کل نویسندگان: 1855
نویسندگان غیر تکراری: 1434
نویسندگان تکراری: 421
درصد نویسندگان تکراری: 23

مقالات دریافت شده: 798
مقالات پذیرفته شده: 496
مقالات رد شده: 290
مقالات منتشر شده: 441

نرخ پذیرش: 62.16
نرخ رد: 36.34

میانگین دریافت تا پذیرش: 147 روز
میانگین دریافت تا اولین داوری: 6.6 روز
میانگین پذیرش تا انتشار: 350.1 روز

آمار تفکیکی سه سال اخیر:
مقالات دریافت شده: 93
مقالات پذیرفته شده: 60
مقالات رد شده: 23
مقالات منتشر شده: 36

نرخ پذیرش: 64.52
نرخ رد: 24.73

میانگین دریافت تا پذیرش: 112 روز
میانگین دریافت تا اولین داوری: 8.4 روز
میانگین پذیرش تا انتشار: 368.6 روز
____
..
:: دوره 11، شماره 2 - ( 2-1396 ) ::
جلد 11 شماره 2 صفحات 12-1 برگشت به فهرست نسخه ها
عوامل موثر بر تولید و بازاریابی ماهیان زینتی استان البرز
الهام برقی لشکری ، هومن رجبی اسلامی* ، حسن صالحی
گروه شیلات، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران
چکیده:   (3086 مشاهده)

پژوهش حاضر به تحلیل عوامل موثر بر تولید و بازاریابی ماهیان زینتی در استان البرز پرداخت و جامعه آماری آن شامل 40 نفر از اعضای تعاونی تولیدکنندگان بخش تولید و پرورش ماهیان زینتی استان بود. روش تحقیق حاضر از نوع میدانی-­ توصیفی و پرسشنامه ابزار اصلی گردآوری اطلاعات است که روایی آن توسط کارشناسان حوزه تولید ماهیان زینتی تایید و پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ برابر 2/80 درصد تعیین گردید. تحلیل آمارهای توصیفی پژوهش توسط فراوانی و تحلیل استنباطی به کمک ضریب همبستگی گاما و آزمون فریدمن صورت پذیرفت. نقاط قوت و تهدیدها بر اساس نتایج آزمون همبستگی گاما در این پژوهش با بخش بازاریابی ماهیان زینتی رابطه معنی‏داری در سطح 92 درصد اطمینان داشت. همچنین یافته­ها نشان داد، بخش تولید با نقاط ضعف موجود در صنعت ماهیان زینتی استان البرز در سطح اطمینان 95 درصد و با فرصت‏های موجود در سطح 92 درصد اطمینان ارتباط معنی‏داری دارد. جوان بودن تولیدکنندگان (60/12) و استفاده از روش‏های جدید پرورشی (01/12) در این پژوهش مطابق نتایج حاصل از آزمون رتبه بندی بیشترین تاثیر را بر بخش تولید ماهیان زینتی در استان البرز داشتند، در حالی که حضور مستمر در بازار (59/7) و انتخاب گونه پرورشی (59/7) تاثیر بیشتری بر بخش بازاریابی ماهیان زینتی در این استان داشت.

واژه‌های کلیدی: تولید، بازاریابی، ماهیان زینتی، استان البرز
متن کامل [PDF 623 kb]   (2483 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1394/3/29 | پذیرش: 1394/6/4 | انتشار: 1396/4/22
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Barghi Lashkari E, Rajabi Islami H, Salehi H. Effective Factors in Production and Marketing of Ornamental Fish in Alborz Province. JAD 2017; 11 (2) :1-12
URL: http://aqudev.liau.ac.ir/article-1-148-fa.html

برقی لشکری الهام، رجبی اسلامی هومن، صالحی حسن. عوامل موثر بر تولید و بازاریابی ماهیان زینتی استان البرز. نشریه توسعه آبزی پروری. 1396; 11 (2) :1-12

URL: http://aqudev.liau.ac.ir/article-1-148-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 11، شماره 2 - ( 2-1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه توسعه آبزی پروری Journal of Aquaculture Development
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4645