[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 11، شماره 2 - ( 2-1396 ) ::
جلد 11 شماره 2 صفحات 1-12 برگشت به فهرست نسخه ها
عوامل موثر بر تولید و بازاریابی ماهیان زینتی استان البرز
الهام برقی لشکری، هومن رجبی اسلامی ، حسن صالحی
دکتری موسسه تحقیقات شیلات ایران
چکیده:   (314 مشاهده)

پژوهش حاضر به تحلیل عوامل موثر بر تولید و بازاریابی ماهیان زینتی در استان البرز پرداخت و جامعه آماری آن شامل 40 نفر از اعضای تعاونی تولیدکنندگان بخش تولید و پرورش ماهیان زینتی استان بود. روش تحقیق حاضر از نوع میدانی-­ توصیفی و پرسشنامه ابزار اصلی گردآوری اطلاعات است که روایی آن توسط کارشناسان حوزه تولید ماهیان زینتی تایید و پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ برابر 2/80 درصد تعیین گردید. تحلیل آمارهای توصیفی پژوهش توسط فراوانی و تحلیل استنباطی به کمک ضریب همبستگی گاما و آزمون فریدمن صورت پذیرفت. نقاط قوت و تهدیدها بر اساس نتایج آزمون همبستگی گاما در این پژوهش با بخش بازاریابی ماهیان زینتی رابطه معنی‏داری در سطح 92 درصد اطمینان داشت. همچنین یافته­ها نشان داد، بخش تولید با نقاط ضعف موجود در صنعت ماهیان زینتی استان البرز در سطح اطمینان 95 درصد و با فرصت‏های موجود در سطح 92 درصد اطمینان ارتباط معنی‏داری دارد. جوان بودن تولیدکنندگان (60/12) و استفاده از روش‏های جدید پرورشی (01/12) در این پژوهش مطابق نتایج حاصل از آزمون رتبه بندی بیشترین تاثیر را بر بخش تولید ماهیان زینتی در استان البرز داشتند، در حالی که حضور مستمر در بازار (59/7) و انتخاب گونه پرورشی (59/7) تاثیر بیشتری بر بخش بازاریابی ماهیان زینتی در این استان داشت.

واژه‌های کلیدی: تولید، بازاریابی، ماهیان زینتی، استان البرز
متن کامل [PDF 623 kb]   (125 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۴/۳/۲۹ | پذیرش: ۱۳۹۴/۶/۴ | انتشار: ۱۳۹۶/۴/۲۲
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

کد امنیتی را در کادر بنویسید >



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Effective factors in production and marketing of ornamental fish in Alborz province. 3. 2017; 11 (2) :1-12
URL: http://aqudev.liau.ac.ir/article-1-148-fa.html
برقی لشکری الهام، رجبی اسلامی هومن، صالحی حسن. عوامل موثر بر تولید و بازاریابی ماهیان زینتی استان البرز. نشریه توسعه آبزی پروری. 1396; 11 (2) :1-12

URL: http://aqudev.liau.ac.ir/article-1-148-fa.html

دوره 11، شماره 2 - ( 2-1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه توسعه آبزی پروری Journal of Aquaculture Development
Persian site map - English site map - Created in 0.051 seconds with 796 queries by yektaweb 3506